RoboAI-viikon jo perinteeksi muodostunut opettajille suunnattu Teknologia opetuksessa -koulutuspäivä keskittyy keväällä 2023 pelillisyyden ja virtuaalimaailmojen hyödyntämiseen opetuksessa. Päivän aikana päästään tutustumaan esimerkiksi erilaisiin VR-oppitunteihin ja niiden tuottamiseen sekä matematiikan Game-based learning -opetukseen. Päivä huipentuu Headain perustajan Harri Ketamon Keynote-puheenvuoroon.
OHJELMA 18.4. klo 12.30-16
klo 12.30 Avaussanat Agora-salissa: Johdanto päivän teemaan VR-oppitunnilla – VR liikuntatunnilla, biologian/hoitotyön, maantiedon ja käytännön taitojen opetuksessa Winnovassa, yliopettaja Mirka Leino, SAMK.
klo 13.00 Työpajat, kolme rinnakkaista sessiota
VR OPETUKSESSA – C211/a | PELILLISYYS OPETUKSESSA – C211/b | LAAJENNETUN TODELLISUUDEN ESIMERKKEJÄ – C211/c | |
klo 13:00-13:30 | VR-oppitunti – esimerkkejä tuntien aiheista - koordinattori Konsta Kivistö, Porin lukio | Pelit opetuksessa 101 - kansainvälisten asioiden ja koulutusviennin päällikkö Santeri Koivisto, XAMK
|
Älykkäät työkalut opetuksen tukena - projektipäällikkö Jere Grönman, Tampereen yliopisto |
klo 13:35-14:05 | VR-kokemusten ja 3D-tilojen luominen - koordinaattori Konsta Kivistö, Porin lukio | Game based learning in mathematics – GAMMA-tietoa ja esimerkkejä - yliopettaja Mirka Leino, SAMK
|
Yritysesittely – käyttökohteita työelämässä |
klo 14:10-14:40 | VR-laitteiden kokeiluja opetuksen tarkoituksiin - koordinaattori Konsta Kivistö, Porin lukio | Simulaatio-opetus toisella asteella - lehtori Hanna Lehto, Winnova |
klo 14.40 Iltapäiväkahvi
klo 15.00 Keynote-puheenvuoro: Tekoäly opetuksessa: 111 vuotta takana, mitä tulossa, Headain perustaja Harri Ketamo


Lisätiedot:
Janika Tommiska
p. 044 710 6332
janika.tommiska@samk.fi