Teknologia opetuksessa -päivä

Tapahtuma on suunnattu opettajille, opettajiksi opiskeleville sekä muille teknologian ja opetuksen yhdistämisestä kiinnostuneille.

RoboAI-viikon jo perinteeksi muodostunut opettajille suunnattu Teknologia opetuksessa -koulutuspäivä keskittyy keväällä 2023 pelillisyyden ja virtuaalimaailmojen hyödyntämiseen opetuksessa. Päivän aikana päästään tutustumaan esimerkiksi erilaisiin VR-oppitunteihin ja niiden tuottamiseen sekä matematiikan Game-based learning -opetukseen. Päivä huipentuu Headain perustajan Harri Ketamon Keynote-puheenvuoroon.

 

OHJELMA 18.4. klo 12.30-16

klo 12.30 Avaussanat Agora-salissa: Johdanto päivän teemaan VR-oppitunnilla VR liikuntatunnilla, biologian/hoitotyön, maantiedon ja käytännön taitojen opetuksessa Winnovassa, yliopettaja Mirka Leino, SAMK.  

klo 13.00 Työpajat, kolme rinnakkaista sessiota

  VR OPETUKSESSA – C211/a  PELILLISYYS  OPETUKSESSA – C211/b  LAAJENNETUN TODELLISUUDEN ESIMERKKEJÄ – C211/c 
klo 13:00-13:30  VR-oppitunti – esimerkkejä tuntien aiheista - koordinattori Konsta Kivistö, Porin lukio Pelit opetuksessa 101 - kansainvälisten asioiden ja koulutusviennin päällikkö Santeri Koivisto, XAMK

 

Älykkäät työkalut opetuksen tukena - projektipäällikkö Jere Grönman, Tampereen yliopisto
klo 13:35-14:05  VR-kokemusten ja 3D-tilojen luominen - koordinaattori Konsta Kivistö, Porin lukio Game based learning in mathematics – GAMMA-tietoa ja esimerkkejä - yliopettaja Mirka Leino, SAMK

 

Yritysesittely – käyttökohteita työelämässä
klo 14:10-14:40  VR-laitteiden kokeiluja opetuksen tarkoituksiin - koordinaattori Konsta Kivistö, Porin lukio Simulaatio-opetus toisella asteella - lehtori Hanna Lehto, Winnova

 

klo 14.40 Iltapäiväkahvi

klo 15.00 Keynote-puheenvuoro: Tekoäly opetuksessa: 111 vuotta takana, mitä tulossa, Headain perustaja Harri Ketamo 

Teknolgia opetuksessa logorivi.
Lähikuvassa VR-lasit pöydällä.

Lisätiedot:

Janika Tommiska
p. 044 710 6332
janika.tommiska@samk.fi